Jak se stát ajťákem

Vzdělávací série článků o informačních technologiích a programování zaměřená na úplné a totální technologické analfabety, kteří by se rádi něco o tomto oboru dozvěděli.

Zaměřuji se na úplnost ale zároveň jednoduchost. Nejdu do obrovských detailů ale snažím se pojmenovávat ty nejdůležitější koncepty.

Tato série je work in progress.

  1. Fyzické zařízení
    1. Základy
    2. Ajťák a elektrotechnik
    3. Procesor
    4. Digitální signál
    5. Abstrakce
    6. Instrukce procesoru
    7. Instrukční sada
    8. Zpracování instrukcí a přerušení
  2. Signály
    1. Jedničky a nuly
    2. Bity a bajty
    3. Hradlo a tranzistor
    4. Binární sčítačka
    5. Flip-flop
  3. Čísla a znaky
    1. Číselný rozsah
    2. Záporná čísla
    3. Přetečení (overflow)
    4. Desetinná čísla
    5. Fixní desetinná čárka
    6. Plovoucí desetinnná čárka
    7. ALU
    8. Znakové sady
  4. Operační systém
    1. Operační systém
    2. Interakce OS s procesorem
    3. Interakce software s OS
    4. Virtuální paměť
    5. Proces a vlákno
    6. Multithreading
    7. Race condition
    8. Terminál, konzole, příkazová řádka
  5. Programovací jazyky
    1. Programovací jazyky
    2. Míra abstrakce
    3. Produktivita a křivka učení
    4. API programovacího jazyka
    5. Komunita a oficiální podpora
    6. Frameworky, nadstavby a technologie
    7. Mzdové ohodnocení
  6. IT profese
    1. Todo